Svatováclavskou korunu nechal v roce 1346 zhotovit Karel IV. pro svou korunovaci českým králem. Tvar Svatováclavské koruny je inspirován liliovitými motivy původní přemyslovské koruny, čímž zdůrazňuje, tehdy ještě kralevic Karel, své duchovní propojení s přemyslovskými tradicemi, reprezentované rodovou linií své matky. Ale inspiroval se také tvary francouzské koruny, protože Francie, kde byl vychován a odkud pocházela jeho první manželka Blanka, byla jeho druhým domovem.
Kameny do Svatováclavské koruny vybíral osobně Karel. On také plánoval jejich umístění a protože jeho duchovní vnímání bylo velmi silné, vytvořil z kamenů důmyslnou energetickou mřížku. O energetickém systému koruny se ve svých písemných dokumentech nikdy nezmiňuje a měl pro to jistě vážné důvody, poplatné době ve které žil.
Přesto však existují svědci, kteří Karlovu práci sledovali z té největší blízkosti a to jsou právě ony kameny, které Karel pro korunu vybral.
A v jejich krystalické paměti je navěky uloženo vše, co Karel s nimi v té době sdílel. Nechme si tedy ukázat, díky jejich vědomí, Karlovu vizi i vše co do koruny vložil.
Základní tvar koruny tvoří čtyři spojené lilie ze zlata, osázené kameny. Dvě lilie, vždy proti sobě, nesou na sobě modré safíry a druhé dvě jsou osázeny červenými spinely. Vytváří tak modrou a červenou pomyslnou linii, protínající se ve tvaru kříže. Tuto křížovou linii uzamykají energeticky kameny opačné barvy umístěné na liliích. Mezi červenými spinely je umístěn safír a mezi modrými safíry červený spinel.
Tento kříž je symbolem, ale také projekcí. Modrá linie symbolizuje energii Světla, červená energii Země a jejich propojení s těmito energiemi.
Při pohledu na korunu shora spojuje liliový kruh kříž z masivního zlatého pásu, který je osázen drobnějšími kameny, smaragdy, perlami a rubíny. Tento soubor kamenů, energeticky propojen vzajemně i s energií modročervené linie, je určen k propojení s čakrami nositele koruny, tedy v té době Karla.
Smaragdy se propojují se srdeční čakrou, perly s korunní a rubíny se sakrální čakrou. Je třeba si uvědomit, že nejde jen o sofistikovanou sestavu. Kameny spojuje velmi silná energetická mřížka a vytvořit tuto mřížku vyžaduje velmi intenzivní napojení na energie a vědomí kamenů, ale také na energie Země i Světla.
Nositel této koruny, vnímající tyto energie, získal nesmírně silné napojení na vědomí Světelné i Země, které mu přinášelo mnoho znalostí a vědění, které ostatním zůstávalo utajeno. A nebylo vůbec důležité zda měl korunu fyzicky umístěnou na hlavě, protože propojení bylo natolik silné, že fungovalo i na dálku. Stačilo málo, jen ztišit tok svých myšlenek.
Tuto funkci koruny umocňovala i čtveřice velkých perel umístěná na vrcholu lilií. Energie perel, naladěná na andělské vibrace, nese v sobě program, vložený Karlem, který propojuje korunu ( a tudíž i nositele koruny) s Akašickými záznamy a umožňuje tak velmi hluboké vhledy do těchto záznamů.
Poslední kameny které v sobě nesou Karlovo tvoření jsou jediné dva, které nemají svůj párový protějšek. Velký a nádherný akvamarín a obdobný rubelit (červený turmalínový drahokam), léta považovaný za rubín. Karel je nazýval Klíč a Brána. Jejich význam a úloha má však býti doposud skryta, protože to, co v sobě nesou, lidé prozatím jako princip nepřijímají. Mohu se tedy o nich jen, v rámci úplnosti zmínit, ale více říci nesmím.
Z toho všeho co o energiích, programech koruny bylo řečeno, vyplývá jak vyspělý Karel IV. byl. Jak dokázal s kameny pracovat, vnímat jejich energie, hovořit s nimi a zapojovat je do svého nesmírného tvoření. Je to velká inspirace a příklad pro i nás. Ve vědomí kamenů umístěných v korunovačních klenotech je totiž uložen pravý odkaz „Otce vlasti“, který dosud čeká na své otevření.
Dr.Miloš Fiala
kvetylemurie@gmail.com
článek v časopise
Medium 8/2016